Το 7o Γυμνάσιο Βόλου ηχογραφεί για την κοινότητα Teachers4Europe

Η συμβολή του 1ου ΕΚ Βόλου στην υποστήριξη δραστηριοτήτων του 7ου Γυμνασίου Βόλου αποτυπώθηκε σε μία ακόμη ηχογράφηση. Τρεις μαθητές ηχογράφησαν τη δική τους διασκευή στο τραγούδι «Κεμάλ» του Μάνου Χατζιδάκι. Οι στίχοι μιλούν για το μείζον ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού. Το τραγούδι αφορά τη συμμετοχή της πολιτιστικής ομάδας του σχολείου στην κοινότητα Teachers4Europe.

Οι συντονίστριες εκπαιδευτικοί Νεκταρία Διαμάντη και Αθανασία Γώγου σημειώνουν:

Από τη φετινή χρονιά το 7ο Γυμνάσιο Βόλου με την πολιτιστική του ομάδα γίνεται επίσημο μέλος του καινοτόμου εκπαιδευτικού προγράμματος Teachers4Europe.
Την πρόκληση να ενταχθούμε στο πρόγραμμα T4E αποτέλεσε η αναζήτηση του οράματος της ευρωπαϊκής ενοποίησης. Και επειδή όλες οι πρωτοποριακές προσπάθειες που έγιναν αλλά και η αποτελεσματική συμπόρευση των λαών της Ευρώπης στο μέλλον θεωρούμε ότι βασίζονται στις πολιτιστικές ανταλλαγές, αποφασίσαμε να καλλιεργήσουμε την ιδέα δημιουργίας ενός ευρωπαϊκού πολιτισμού, στον οποίο όλα τα ευρωπαϊκά έθνη – το καθένα με την πολιτιστική ιδιαιτερότητα του – έχουν ισότιμη συνεισφορά, ώστε να αντιμετωπιστούν κοινά και πανανθρώπινα προβλήματα.
Έτσι, ως ενεργοί ευρωπαίοι πολίτες ξεκινήσαμε να γνωρίσουμε την Ε.Ε., την ιστορία της τα θεσμικά της όργανα, τις δραστηριότητές της τις αρχές και αξίες που την διέπουν, όπως ο σεβασμός στο ανθρώπινο πρόσωπο, η ελευθερία, η αλληλεγγύη, η αποδοχή. Μιλήσαμε για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα του παιδιού.
Στο πρόγραμμα T4Ε για το 2107-2018 συμμετείχαμε με θέμα τη σχολική βία και με ομώνυμο τίτλο «Όταν τα παιδιά μιλούν για τον εκφοβισμό».
Η σχολική βία αποτελεί ένα παγκόσμιο κοινωνικό φαινόμενο, που εξαπλώνεται συνεχώς, με πολύπλοκες επιπτώσεις στη διαδικασία της μάθησης και στην ψυχική υγεία των μαθητών και με σοβαρές επιπτώσεις στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη παιδιών και εφήβων.
Τα παιδιά θύματα είναι ευάλωτα, ευαίσθητα, παρουσιάζουν άγχος, χαμηλή αυτοεκτίμηση και ψυχοσωματικά προβλήματα, αλλά και τα παιδιά–θύτες έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση και παραβατική συμπεριφορά.
Τόσο η ευρωπαϊκή αλλά και η ελληνική κοινωνία είναι γεμάτη από παραδείγματα εκφοβισμού που δυστυχώς γρήγορα περνούν και στην σχολική πραγματικότητα. Παρότι το θέμα μπορεί να φαίνεται πολυσυζητημένο, λόγω της σοβαρότητας του, απασχόλησε τους μαθητές μας πολύ σοβαρά γιατί όλοι έχουμε ζήσει καταστάσεις κατά τις οποίες θυμώσαμε πολύ με ανθρώπους που μας υποτίμησαν μας πλήγωσαν ή μας έκαναν να νιώσουμε μόνοι και αβοήθητοι.
Τα παιδιά θέλησαν να βοηθήσουν, να προτείνουν λύσεις εξόδου από το φαύλο κύκλο του εκφοβισμού και τρόπους ομαλής κοινωνικής επανένταξης, κατανοώντας ότι χρειάζεται συνεργασία και περαιτέρω κοινή ευρωπαϊκή στρατηγική για την αντιμετώπιση του φαινομένου.
Έτσι επιστράτευσαν μεταξύ άλλων το τραγούδι για να μεταδώσουν το δικό τους μήνυμα.
Σε δικούς τους στίχους που είχαν δουλέψει σε προηγούμενο ενδοσχολικό πρόγραμμα και ολοκλήρωσαν φέτος, και με μουσική επένδυση του Μάνου Χατζηδάκι από το τραγούδι του Νίκου Γκάτσου «Κεμάλ» μας συγκίνησαν και μας προβλημάτισαν με την ιστορία ενός παιδιού που αντιμετωπίζει την βία και την απομόνωση από τους συμμαθητές του αλλά που δείχνει και την ανάγκη να σταθούμε συμπαραστάτες σε ανάλογα παιδιά-θύματα, έτσι ώστε το σχολείο να είναι πάντα μία μεγάλη ανοιχτή αγκαλιά για όλα τα παιδιά όπου αυτά θα αισθάνονται ασφαλή και προστατευμένα.
Το τραγούδι (Εμμανουέλλα Δεσποίνη) συνοδεύεται από κιθάρα (Ευάγγελος Αλιώρης) και φλάουτο (Δήμητρα Δημητρίου).
Τέλος σύνθημα της ομάδας μας είναι:

«Δεν εκφοβίζω, δεν εκφοβίζομαι, αντιμετωπίζω, προβληματίζομαι και συμμερίζομαι»

Οι καθηγήτριες-συντονίστριες
Διαμαντή Νεκταρία ΠΕ01
Γώγου Αθανασία ΠΕ02

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *